Gulasz z papryki i kurczaka

Gulasz z papryki i kurczaka

Gulasz z papryki i kurczaka

Składniki dla 2 osób:
wytrybowane i pozbawione skóry udko z kurczaka
papryka czerwona
½ papryki żółtej
spora cebula
średniej wielkości marchewka
4 łyżki świeżego lub mrożonego groszku
płaska łyżeczka suszonych liści kolendry
½ łyżeczki suszonych ziół prowansalskich
płaska łyżeczka słodkiej papryki
2 małe lub jeden duży liść laurowy
sól
oliwa lub masło klarowane

Przygotowanie:
Udko kurczaka pokrój w równą  kostkę.
Papryki obierz, usuń gniazda nasienne i pokrój w średniej wielkości kwadraty (ja do obierania papryki mam super obierak, który bardzo polecam, jest doskonały również do ściągania skóry z pomidorów).
Marchewkę obierz i pokrój w plasterki.
Obraną cebulę pokrój w piórka.
Rozgrzej w rondlu tłuszcz i wrzuć wszystkie warzywa oraz mięso i liść laurowy.
Zmniejsz ogień, przykryj garnek i duś w sosie własnym przez 15 minut.
Dodaj zioła prowansalskie, liście kolendry (jeśli nie masz kolendry możesz posiekać natkę pietruszki i dodać na samym końcu do gotowego dania), paprykę w proszku oraz groszek.
Duś wszystko jeszcze około pół godziny ( zazwyczaj staram się, by warzywa były al dente, ale w tym daniu jest idealnie, gdy papryka i cebula się częściowo rozpadną, dlatego czas duszenia jest stosunkowo długi).
Dopraw danie solą, przemieszaj i gotuj jeszcze kilka minut,
Możesz podać danie z ryżem, makaronem, ulubioną kaszą lub z ziemniakami…czyli z tym na co akurat masz ochotę. Całość posyp zieleniną :). Smacznego :).

Gulasz z papryki i kurczaka

Propozycja na lekki obiad, w którym dominują warzywa. Można zamiast udka z kurczaka użyć filet, ale wówczas należy go dorzucić dopiero pod koniec duszenia, gdyż w przeciwnym razie się rozpadnie :). Mięso z kurczaka jest nie tylko lekkostrawne ale bogate w wartości odżywcze. Należy jednak pamiętać, by sprawdzać kto jest dostawcą, ponieważ ciągle jeszcze spotyka się hodowców, którzy nie przestrzegają zasad i na przykład faszerują kurczaki antybiotykami. Mięso kurczaka dostarcza do naszego organizmu całkiem sporą dawkę cynku, potasu, magnezu oraz białka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *