Kotlety z kurczaka i brukselki

Kotlety z kurczaka i brukselki siekanej

Kotlety z kurczaka i brukselki siekanej

Kotlety z kurczaka i brukselki siekanej

Składniki na 4 kotleciki:
1/2 pojedynczej piersi kurczaka
5 brukselek
jajko
2 łyżki mąki
łyżka ciemnego sosu sojowego
2 szczypty vegety natur
sól, pieprz
łyżeczka przyprawy do mięsa mielonego
olej roślinny

Przygotowanie:
Brukselkę obierz z wierzchnich liści i drobno poszatkuj.
Filet obierz z błonek i posiekaj ostrym nożem.
Do miski wrzuć mięso i brukselkę.
Dodaj jajko oraz wszystkie przyprawy i mąkę.
Wymieszaj starannie wszystkie składniki.
Na patelni rozgrzej olej, za pomocą łyżki nakładaj masę na patelnię i formuj kotlety.
Smaż na złoto z obu stron. Smacznego :).

 

Kotlety z kurczaka i brukselki
Kotlety z kurczaka i brukselki

Kotlety powstały za sprawą mojego Zbyszka. Ostatnio jak robiłam zupę jarzynową, brukselka tak mu zasmakowała, że miał ochotę ją powtórzyć w innym daniu. Ja bardzo lubię dania gdzie warzywa się łączą z mięskiem więc nie oponowałam ani trochę, wręcz przeciwnie. Czy były smaczne?. No pewno, jakże takie połączenie mogłoby nie smakować. Ja brukselkę lubiłam zawsze, nawet wtedy gdy jeszcze nie wiedziałam jak ją prawidłowo przyrządzać. Wtedy tylko zastanawiałam się dlaczego czasem jest taka gorzkawa. 

Zobacz również przepis na placki warzywne z pieczarkami:
http://www.wielosmaki.pl/przepisy/dania-jarskie/placki-warzywne/

Brukselka 

Sama już zapomniałam jak rośnie brukselka, a że robi to dość ciekawie, pozwoliłam sobie na wrzucenie na swojego bloga zdjęcia z Wikipedii, może ktoś z Was też chętnie zobaczy oraz trochę wiadomości na temat tego warzywa :).

By Velvet – Praca własna, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=6224480

  • Warzywo – częścią jadalną są główki liściowe. Można je gotować, smażyć, opiekać oraz marynować. Przegotowywanie brukselek powoduje, że robią się miękkie i szare oraz nabierają charakterystycznego smaku, który jest uznawany przez część osób za nieprzyjemny, dlatego należy uważać, by ich nie przegotować.
  • Brukselka stanowi źródło potasuwapniamagnezuwitaminy Aβ-Karotenuwitamin z grupy B (B1B2B3), a także najwięcej witaminy C (94 mg na 100 g) ze wszystkich kapustowatych. Zawiera również kwas foliowy, którego niedobór powoduje podwyższony poziom homocysteiny (aminokwasu, powodującego miażdzycę. Dzięki niskiej wartości energetycznej (37 kcal na 100 g) oraz wysokiej zawartości błonnika jest polecana osobom odchudzającym się[3].

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *