Gulasz z serc indyczych

Gulasz z serc indyczych z kaszą bulgur

 Gulasz z serc indyczych z kaszą bulgur

 

Gulasz z serc indyczych

Składniki dla 2 osób:
8 serc z indyka
średnia cebula
3 cm pora
1/2  małej marchewki
1/2 małej pietruszki
kawałeczek selera
ząbek czosnku
łyżeczka przyprawy do gulaszu
pół kostki bulionu warzywnego
łyżka sosu sojowego
łyżeczka słodkiej, mielonej papryki
smalec gęsi lub inny tłuszcz
łyżeczka krupczatki

Przygotowanie:
Serca oczyść z żyłek i białego tłuszczyku i pokrój w plasterki. W rondlu rozgrzej smalec, wrzuć cebulę pokrojoną w półpiórka i serca. Podsmażaj kilka minut. Marchewkę, seler, pietruszkę zetrzyj na tarce o grubych oczkach, pora w półplastry. Do rondla dodaj szklankę wody, warzywa (oprócz czosnku) i przyprawy. Duś, aż mięso będzie miękkie, na koniec dodaj czosnek i łyżeczkę mąki krupczatki, dokładnie wymieszaj, żeby mąka się rozpuściła. Podawaj z kaszą bulgur lub z inną kaszą, makaronem lub ziemniakami. Smacznego 🙂

Gulasz z serc indyczych
Gulasz z serc indyczych

Kasza bulgur

Kasza bulgur to rodzaj kaszy, której właściwości i wartości odżywcze są doceniane przez mieszkańców Bliskiego Wschodu już od ponad 4000 lat. Kasza bulgur to obok ryżu ich podstawowy składnik diety. Nic dziwnego – kasza bulgur jest bogata w substancje, które wspomagają pracę serca, koją nerwy oraz obniżają poziom cukru we krwi. Ponadto jest skarbnicą kwasu foliowego, tak ważnego dla kobiet w ciąży.

Kasza bulgur wyróżnia się swoimi właściwościami i wartościami odżywczymi na tle innych kasz pszenicznych, czyli kaszy kuskus i kaszy manny. Przede wszystkim charakteryzuje ją największa zawartość błonnika, którego posiada ponad dwa razy więcej – bo 4,5 g/100 g po ugotowaniu, niż wspomniane kasze (niecałe 2 g w 100 g po ugotowaniu). Jest także najmniej kaloryczna – 100 g ugotowanej kaszy bulgur dostarcza 83 kcal, podczas gdy kasza manna 88 kcal, a kuskus 112 kcal. Ten turecki przysmak wyróżnia się również zawartością cennego dla serca potasu oraz fosforu – jednego ze składników budulcowych zębów i kości. Jednak najwięcej posiada kojącego nerwy magnezu, bo 32 mg/100 g. To aż 4 razy więcej niż kasza kuskus, która w 100 g posiada tylko 8 mg tego cennego pierwiastka (dane: USDA National Nutrient data base).

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/kasza-bulgur-wlasciwosci-i-wartosci-odzywcze-kaszy-bulgur_36948.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *